İZMİR - BARBAROS KÖYÜ / ILDIR GÜNLÜĞÜ


Bugün sizinle İzmir'e gidip... Urla ilçesine bağlı Barbaros köyü'ndeyiz.

Ildır ise İzmir'in Çeşme ilçesine bağlı bir mahalle.

huzur veren resimler ile ufak bir tur atalım :)






Resimde de görüldüğü gibi Barbaros Köyü'ne geldiğinizi anlamamanız imkansız :)

Sizi renkli bir duvar karşılıyor. 

Karşısında ise Emek Kültür ve Sanat Evi var.

Emek Kültür ve Sanat Evi'nin içi nostaljiyle dolu...

İsterseniz çay içebilir isterseniz yemekte yiyebilirsiniz.

Ayrıca sanatçı Batuhan Bozkurt kendisine ait olan 

taşresim tekniğini Emek Kültür ve Sanat Evi 'deki odasında uygulamakta.


Emek Kültür ve Sanat Evi'nin girişindeyiz

İster sağınıza bakın ister solunuza her yanda bu şirin kuklaları görebilirsiniz :)

Haziran ayındaki festival için tasarlanmış bu kuklalar... 

Türkiye'nin ilk korkuluk festivali olarak geçiyor :)



Mesela bir köy kahvesinin önünden geçerken sıra halinde dizilmiş oturan 

rengarenk kuklalarda mevcut :)))


Hangi kuklayı beğenirseniz birlikte resim çekilmek için sizi bekliyor :))


Resim çekilmeyi sevenler için bol arka planlı yerler mevcut. 

Burası Emek Kültür ve Sanat Evi'nin içindeki bahçeden bir mekan.

Ben bulduğum her yerde resim çekildim şahsen :)


Barbaros köyünde Çınar6 Cafe önü.

Pembe elbiseli Frida, dizinde çay ile keyif yaparken yakalandı :)

En sevdiğim resimlerden biri bu kare.


Fridanın yanında da.. kukla arkadaşları :)



Caddeler, yollar... Sadece yürüyerek değil arabayla da yol kat etmek gerekiyor


Pazarına gireceğiz bizi bu yazı karşılıyor.

Direk pazarı diye mi geçiyor bilemiyorum ama tezgahlarda genelde

hediyelik objeler, reçeller, turşular kendi ürünleri bulunmakta.

Biliyorsunuzdur Hayat Sevince Güzel dizisi İzmir Ildır'ın köylerinde çekilmekte.

Bundan öncede bazı sahneleri Ildır'da çekilen Fatmagül'ün Suçu Ne? dizisi vardı.

Hala Fatmagül'ün kolyeleri satılmakta...


Tezgahların arasında en göze çarpan dolu dolu ürünleri olan burası işte :)

Ne ararsanız var. Hediyelik eşya arayanlar için en ideal yer.


Aynı yere ait bir mozaik çalışması.

Gitar objesinde mozaik çalışmasının ne kadar iyi durduğuna kanıt gibi :)


Yine aynı yere bağlı tezgahta ahşap balıklar...


Detaylı olarak balık çeşitleri...

En fazla ürün çeşidi buradaydı.


Başka bir tezgahta ise hem turşular, reçeller hemde taş boyamadan hediyelik objeler.


Birkaç tane daha taş boyama obje çeşitleri bulunmaktaydı pazarda.

Tabi birde el emeği örgüler.


Tezgahlarda reçeller ve turşular vazgeçilmezlerden.

Sakız reçeli dahi bulabiliyorsunuz.


Şirin kahvesinden içip dinlenerek kuklalı yollardan yürümeye devam :)

Yorumlar

  1. Korkuluk festivalinı ilk defa duydum . Yolum düşerse İzmir’e mutlaka gezmek isterim bu şirin köyü. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  2. İzmir'in köyleri çok güzel gerçekten insanın taşınası geliyor =)

    YanıtlaSil
  3. Köy değil cennet, çok beğendim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba :) Bloğunuzu okuyup zaten takip ediyordum. Yeni blog açtım.Şimdi Takibe aldım benim bloğuma da beklerim. Bu arada bloğunuzun çok tatlı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum =) Takibe alıyorum ✿
      Sevgiler ✿

      Sil
  5. Mavisi bol ve rengarenk
    Bilmiyordum hiç
    Bayıldım :-)

    YanıtlaSil
  6. Canım yazına bayıldımmm! hele görseller muhteşem cennet gibi :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder